Policy för sociala kanaler

Vi uppmanar våra kunder, Norrköpingsbor och andra intresserade att lämna synpunkter, förslag, kritik och beröm eller ställa frågor i våra sociala kanaler. Dock ber vi besökare i våra sociala kanaler att respektera vår policy.

Norrköping Vatten och Avfall svarar på inkomna frågor inom två arbetsdagar. Om ärendet är mer brådskande än så hänvisar vi till vår kundservicetelefon eller e-post.

Våra representanter som svarar på dina frågor på sidan är alltid identifierade som officiella representanter från Norrköping Vatten och Avfall och postar innehåll under namnet Norrköping Vatten och Avfall.

Norrköping Vatten och Avfall har ingen möjlighet att via våra sociala kanaler ge specifika svar på publika inlägg som rör enskilda ärenden. I dessa fall hänvisar vi till direktmeddelande, e-post, brev eller att kontakta oss via vår kundservicetelefon.

Norrköping Vatten och Avfall har ingen möjlighet att ta emot rapporter om akuta vattenläckor eller akuta avloppsstopp via våra sociala kanaler. Sådan rapportering hänvisar vi till telefonnummer 011-15 15 50 där vi svarar dygnet runt.

Norrköping Vatten och Avfall tar löpande bort kommentarer, inlägg och direktmeddelanden där innehållet är av tillfällig och ringa betydelse eller helt saknar samband med verksamheten. Inkomna meddelanden via direktmeddelanden kan dock i vissa fall bedömas vara av en sådan betydelse att de bör behandlas i enlighet med reglerna för allmänna handlingar och kommer därmed att diarieföras.

Inga inlägg, varken från oss eller besökare, kommer att vara äldre än ett år i våra sociala kanaler. Norrköping Vatten och Avfall kommer inte att spara avpublicerat innehåll, varken i digital eller analog form. Vi sparar heller inga personuppgifter kopplade till innehållet.

Denna typ av inlägg eller kommentarer kommer vi att ta bort:

  • Inlägg som avslöjar personliga uppgifter om dig eller någon annan. Vi kommer aldrig att be dig lämna ut personliga uppgifter i ett öppet forum och rekommenderar dig för din egen säkerhet att inte skriva personnummer, kundnummer eller annan känslig information direkt på sidan
  • Inlägg med bild där identifierbara personer syns
  • Inlägg som helt eller delvis innehåller sekretessuppgifter
  • Inlägg som är stötande eller uppviglande
  • Inlägg som innehåller påhopp eller hot mot person eller organisation
  • Inlägg som innehåller hets mot folkgrupp, sexistiska yttranden eller andra typer av trakasserier
  • Inlägg som bryter mot svensk lag
  • Inlägg som innehåller olagliga våldsskildringar eller pornografi
  • Inlägg som innehåller spam, företagsreklam eller på andra sätt saknar relevans för sidans ämne
  • Inlägg som strider mot upphovsrätten
  • Inlägg som strider mot den sociala kanalens egna regler

Användare som bryter mot våra eller den sociala kanalens egna regler kan komma att blockeras från att publicera innehåll i våra sociala kanaler.

Våra sociala kanaler

Facebook

LinkedIn

Youtube

Så behandlar vi personuppgifter på Norrköping Vatten och Avfall

Dataskyddsförordningen, GDPR

Dela sidan: